29.04.2020. Српски језик. Лекција бр. 30а. Други разред


ПЈЕСМЕ ЗА ДЈЕЦУ И О ДЈЕЦИ

Јован Јовановић Змај

      Другари, данас смо послушали неколико пјесмица Чика Јове Змаја, а сигуран сам да се сјећате пјесмица које смо и ми читали у школи:

„Жаба чита новине“ и

„Добар вече суседице“

     Ове пјесмице смо пјевали и рецитовали. За њих смо осмишљали и покрете.

     Данас ћемо се упознати са једном новом пјесмицом коју је написао Јован Јовановић Змај.

ЗАДАТАК:

  1. Послушајте тонски запис пјесме који сам вам послао.

  2. Прочитајте пјесмицу неколико пута.

  3. У свеску напишите наслов пјесмице и име писца.

  4. Препишите и одговорите на питања:

Шта је све Гашо хтио да буде?

Шта се Гаши десило на крају живота?

Шта бисте ви поручили овом нашем Гаши?

                                  ГАША

            Гашо, Гашо, тужан Гашо,
шта ће с тобом бити?
Гаша хтеде столар бити,
тежак му је сврдо.
После хтеде ковач бити,
гвожђе му је тврдо.

Он је хтео ткач бити,
кидају се конци,
и лончар је хтео бити,
ал’ му смрде лонци.
Затим хтеде кројач бити,
ал’ га игла боде.
Што год Гашан поче радит,
све натрашке оде!
Гашо, Гашо, лењи Гашо,
шта ће с тобом бити?

Гашо, Гашо, тужан Гашо,
шта ће с тобом бити?
Гаша хтеде пекар бити,
вреле су му пећи,
Гаша хтеде месар бити,
ал’ је тешко сећи.

Прохте му се чизмар бити,
ал’ удара ћириш,
још и ратар хтеде бити,
ал’ му смета кириш.
Тад ћурчија хтеде бити,
опет игла боде, –
што год Гашан поче радит’,
све суноврат оде!
Гашо, Гашо, лени Гашо,
шта ће с тобом бити?

Гашо, Гашо, тужан Гашо,
шта ће с тобом бити?
Гаша ј’ много започињо,
а ниједно не дочињо.
Е тако су лета прошла,
Гаши старост дошла.
Сад гладује и јауче,
плаче, виче, хуче:
„О младости, лепо доба,
лудо ли ти прође,
куку леле, тужан Гашо,
до чега ли дође!“ –
Тешко сваком који не зна
рада ни заната,
гладовање, јадовање
нераду је плата.

Јован Ј. Змај

 

-сврдо-алатка за бушење рупа у дрвету

-чириш– љепило,

-ћурчија-човјек који израђује предмете од коже.

 

 

Овдје ми нешто напиши