05.05.2020. Српски језик. Лекција бр. 33. Други разред


ПРИЧАЊЕ ПО НИЗУ СЛИКА

      Другари, данас је пред нама једна занимљива лекција. Наш главни задатак је да усмено испричамо један низ догађаја. Ти догађаји су приказани на сликама.

Па да кренемо!

ПРВИ КОРАК: Погледајмо све слике. На њима је приказана једна занимљива прича. Вјерујем да ћете одмах моћи испричати једну кратку причу.

1

34

          Погледали смо све слике и видимо да већ сада можемо да испричамо једну занимљиву причу, али да би та наша прича заиста била лијепо испричана ми ћемо да разговарамо о свакој слици посебно. Па идемо да то урадимо!

 

ДРУГИ КОРАК: Анализа слика:

Прва слика: Погледајмо пажљиво прву слику!

1

  • Кога видимо на овим сликама?

  • Можемо ли да дамо имена овој дјеци?

  • Гдје се та дјеца налазе?

  • Какво је језеро које се налази поред њих?

  • Шта дјечак носи преко рамена?

  • Шта мислите, шта је дјечак испричао дјевојчици?

  • Зашто је она зачуђена?

     Овој слици можемо да дамо и адекватан наслов. Ја предлажем да то буде: „ДЈЕЧАК ЈЕ ОДЛУЧИО ДА СЕ КЛИЖЕ НА ЗАЛЕЂЕНОМ ЈЕЗЕРУ“.

НАПОМЕНА: На сва питања треба усмено да одговорите потпуним реченицама: Ми још ништа не треба да да пишемо.

 

Друга слика: Посматрајмо другу слику и одговоримо на питања!

2

  • Дјечак је кренуо на клизање.

  • Шта пише на натпису поред језера?

  • Ко је упозорио дјечака на опасност?

  • Како је изгледао дјечак када је прочитао упозорење?

     Наслов за ову слику могао би да буде: „ДЈЕВОЈЧИЦА УПОЗОРАВА ДЈЕЧАКА НА ОПАСНОСТ“, а у наслову могу да буду и имена ове дјеце.

Трећа слика: Посматрајмо трећу слику и одговоримо на питања!

6

  • Шта је дјечак урадио?

  • Коме он показује своје вјештине клизања?

  • Зашто је дјевојчица покрила лице рукама?

  • Чега се она плаши?

Наслов за ову слику би могао бити: „ДЈЕЧАК СЕ ХВАЛИ ПРЕД ДЈЕВОЈЧИЦОМ“.

Четврта слика: Посматрајмо сада четврту слику!

3

  • Шта се дешава са ледом?

  • Зашто је дјечак изгубио равнотежу?

  • Да ли се он уплашио?

  • Шта је урадила дјевојчица?

  • У позадини слике се неко налази. Шта је тај човјек радио? Ко би то могао да буде?

Наслов ове слике би могао бити: ТАНАК ЛЕД ЈЕ ПОЧЕО ДА ПУЦА.

 

Пета слика: На крају посматрајмо и пету слику!

4

  • Ко је чуо дјечије дозивање?

  • Шта је он урадио?

  • Како се завршила ова прича?

  • Да ли смо нешто из ње научили?

Наслов за пету слику би могао бити: „КОМШИЈА СПАСАВА ДЈЕЧАКА“. Наравно, да и њему можете да дате име.

 

ТРЕЋИ КОРАК: Писање плана приче.

      Сада на основу ових слика можемо да одредимо наслов приче и да напишемо план причања. На основу ових слика ја бих причи дао наслов „ТАНАК ЛЕД“

 

ЗАДАТАК 1: У своје свеске напишите:

 

Танак лед

  1. Дјечак је одлучио да се клиже на залеђеном језеру,

  2. Дјевојчица упозорава дјечака на опасност,

  3. Дјечак се хвали пред дјевојчицом,

  4. Танак лед је почео да пуца,

  5. Комшија спасава дјечака.

 

ЗАДАТАК 2: На основу плана усмено испричајте причу „Танак лед“. Пазите да вам у причању све реченице буду јасне и међусобно повезане.

Избјегавајте да почињете реченице са: „Онда и онда, па, је …

Сигуран сам да ћете ви ово одлично урадити. 

ЗАДАТАК 3. Урадите тонски запис приче и пошаљите ми да је послушам.

 

 

 

Овдје ми нешто напиши