10.04.2020. Математика. Лекција бр. 20. Други разред


ЗАДАЦИ СА ВИШЕ РАЧУНСКИХ ОПЕРАЦИЈА

     Шта знамо?

     Ми смо у другом разреду разговарали о двије рачунске операције: САБИРАЊЕ и ОДУЗИМАЊЕ.

     Знак који користимо за рачунску операцију САБИРАЊЕ зове се ПЛУС или ВИШЕ (+).

     Знак који користимо за рачунску операцију ОДУЗИМАЊЕ зове се МИНУС или МАЊЕ (-)

 

Примјер 1. Како рјешавамо бројевне изразе без заграде са више рачунских операција?

8 + 3 – 6 =

     Овакве бројевне изразе израчунавамо оним редом како су написани бројеви и знакови за математичке операције. Укратко: Рјешавамо их по реду!

     Прво ћемо сабрати бројеве 8 и 3, а онда од добијеног збира одузети број 6.

8 + 3 – 6 = 11 – 6 = 5

     Ријешимо сада бројевни израз 17 – 4 + 2!

     Прво треба да одузмемо бројеве 17 и 4 и да добијеној разлици додамо број 2.

17 – 4 + 2 = 13 + 2 = 15

 

Задатак 1. Израчунај бројевне изразе!

7 + 8 – 10 =

12 – 6 + 4 =

6 + 9 – 15 =

17 – 9 + 7 =

 

Примјер 2. Како рјешавамо бројевне изразе са заградама?

(8 – 3) + 4 =

     Овакве бројевне изразе израчунавамо тако што прво израчунавамо све што је у заградама, а преписујемо оно што је ван заграде

     Прво ћемо одузети оно што је у загради, а то су бројеви 8 и 3, а онда ћемо добијеној разлици додати број 4.

(8 – 3) + 4 = 5 + 4 = 9

     Ријешимо сада бројевни израз 8 – (3 + 4)!

     Прво треба да препишемо оно што није у загради, а затим израчунавамо збир који је дат у загради. Рјешавамо се заграда!

8 – (3 + 4) = 8 – 7 = 1

 

Задатак 2. Израчунај бројевне изразе!

7 + (12 – 6) =

(15 – 12) + 17 =

8 – (12 – 4) =

16 + ( 12 – 8) =

 

Задатак 3. Прочитај задатак, састави бројевни израз и израчунај!

1. Филип је имао 12 оловака. Четири оловке је изгубио, а затим је од тате добио 3.  Колико сада оловака има Филип?

2. Збир бројева 8 и 5 одузми од њихове разлике.

 

За оне који желе више!

ЗАНИМЉИВА МАТЕМАТИКА

1.  Мирина мама има 2 кћерке. Једна се зове Јелица, а како се зове друга?

2.  Зоран и Марко укупно имају 20 кликера. Ако Зоран поклони Марку 2      кликера,  имаће подједнако. Колико кликера има Зоран, а колико Марко?

3.   Милутин има пилиће и прасиће. Сви они укупно имају  16 ногу и 10 очију. Колико Милутин има прасића, а колико пилића?

4.  Тамара има 2 новчанице од 10 марака. Купила је бомбоне за 3 марке.

Колико новца јој је осталo?

 

 

 

 

 

 

One comment on “10.04.2020. Математика. Лекција бр. 20. Други разред

Овдје ми нешто напиши

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s