УЏБЕНИК КОЈИ НИЈЕ НАПИСАН ЗБОГ ДЈЕЦЕ, НЕГО ЗБОГ АУТОРА


Већ сам негдје написао како је наша нова читанка за други разред (намјерно сам написао малим словом) тешка превара и веома лош плагијат. Иако ме је та чињеница јако погодила одлучио сам да  томе не придајем пуно значаја. Нема сврхе, а нема ни смисла. Једноставно је све лијепо намјештено и осмишљено да се ту за професионалност у обмани нема шта рећи. Истовремено, ријеч једног обичног и просјечног учитеља код нас се увијек дочека на нож. Учитељи су глупи, необразовани и није њихово да своје мишљење јавно истичу.

Откуд право учитељима да имају своје мишљење!? И због тог „откуд некоме право на лично мишљење“, одлучио сам да ћутим.

И ево, ја ћутим! Ћутаћу и даље ради наше заједничке среће и радости! Свакако се томе надам!

Ради наше заједничке среће и љубави прећутао сам  и злоупотребу моје рецензије, крађу идеја и питања, иако сам био свјестан да због тога нећу имати мира, не због њих и њихових „дјела“, него због дјеце и учитеља који су приморани да уче из једног морално упитног уџбеника. И ето, након скоро годину дана одлучио сам да дам краћи приказ о томе како је настао овај, у историји Српске, најнеморалнији уџбеник.

Свакако да ћу у овом приказу доста тога и да прескочим. Рекао сам и због чега. Ћутање је добро за здравље, али и за заједничку срећу и љубав. Занемарићу чак и чињеницу да у цијелој причи нису била битна дјеца, него искључиво аутори и само аутори и то опет због наше заједничке среће и љубави.

Како је почело

Почетком 2016. године добио сам три рукописа која су конкурисала за уџбеник ЧИТАНКА ЗА 2. РАЗРЕД. Извршио сам процјену сва три рукописа и о томе написао адекватне и веома детаљне, објективне и научно засноване рецензије, гдје сам дао своје стручно мишљење за сваки сегмент и структурну компоненту рукописа. Након детаљне анализе и процјене сви рукописи су добили ЗАСЛУЖЕНУ НЕГАТИВНУ ОЦЈЕНУ.

Све моје рецензије су објављене и свима доступне. Свако може да их прочита, анализира и види да ли су оне адекватне, објективне или, можда, „само онако“ и олако, без анализе, написане.

Осим мене за исте рукописе рецензенткиње су биле професорице са високошколских институција.

Њихове рецензије за рукопис под шифром „Славуј“, који је од ове школске 2016/2017. године постао важећи уџбеник у другом разреду, биле су искључиво ПОЗИТИВНЕ, а то значи да је рукопис био такав да се од аутора тражи да изврше мале, незнатне измјене, такве да не захтијевају поново враћање на процјену.

Те рецензије нису доступне јавности.

Без обзира на чињеницу да рукопис није имао адекватну рецензију наставника који је запослен у основној школи (Закон!?) даљом процедуром је одлучено да тај рукопис од ове године постане наша важећа читанка за други разред.

Штампањем уџбеника и подјелом истог нашим ђацима у септембру прошле године, уочавам огромне измјене (више од 60%, а у појединим дијеловима измјене су чак и 100%) у односу на оно што сам рецензирао. Листајући уџбеник схватам да аутори нису поступили према позитивним рецензијама које нису смјеле бити позитивне, ако се траже толике измјене, него су их чак и занемарили, тако да имена рецензентица на том уџбенику стоје само формално.

Надам се да ће рецензентице тражити да се њихова имена повуку са тог уџбеника, јер оне овај уџбеник нису никада рецензирале, а ако јесу, онда нека своје рецензије објаве јавно. Надам се да немају шта да крију!

Умјесто да поступе према позитивним рецензијама, аутори злоупотребљавају моју негативну рецензију и више од 60% садржаја мијењају искључиво на начин како стоји у мојој негативној рецензији.

Три доктора наука су, преписивањем, од једног сасвим обичног учитеља написали свој први уџбеник за разредну наставу.

У наредних неколико чланака, које ћу написати како ми то вријеме и расположење буду дозвољавали, приказаћу на конкретним примјерима како је изгледао рукопис, шта сам о томе написао у својој негативној рецензији и шта су аутори без мог одобрења, а вјерујем и без одобрења рецензентица, брисали, прилагођавали, мијењали… најблаже речено, узимали без дозволе!

 

ЧЕСТИТАМ „АУТОРИМА“ докторима наука!

Овдје ми нешто напиши

