Гавран није глуп


Узалуд вам сва техника и сви они „Доситеји“ и све презентације и „набуџене“ писане припреме са километарским циљевима које за живота не можете остварити, десетак исхода, неколико наставних листића, интерактивна настава, групни рад и наравно интеграција… ако дјецу учите и научите да су басне приче о животињама. Оно што ми и наша дјеца треба да знамо јесте да су басне искључиво поучне приче о људима, њиховим особинама, поступцима, карактерним особинама, а никако приче о животињама.

Није исправно у уводном дијелу часа разговарати о домаћим или дивљим животињама и на крају закључити да је лисица мудра, безобразна, преварант, … (Која лисица? Она из шуме или она из басне!? У басни „нема лисица“). Јадничак гавран, што изгуби сир, поста „глуп“ и у басни и у шуми. Лисица је лисица, а гавран је гавран. Живе свој живот у складу са својом природом. Какву дубљу везу те животиње имају са баснама, осим што су „позајмљене“ да умјесто људи „глуме“ и људе и нељуде.

Приче о животињама су, једноставно, приче о животињама. Никако басне!

Друго, басне нису ни приче у којима животиње разговарају. Животиње не разговарају, бар не људским језицима. Људи разговарају. Заправо, више се свађају.

Треће, у баснама не мора само животиње да представљају различите карактерне особине људи. То могу да буду и биљке, али и природне појаве.

Читам дефиницију састављену у нашој веома озбиљној образовној институцији: „Басне су кратке приче у којима животиње разговарају.

НАРАВОУЧЕНИЈЕ: Добра припрема злата вриједи, али она не може да надокнади наше методичко незнање.

Advertisements

Овдје ми нешто напиши

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s