Преглед часа – Обрада писаних слова л и љ


1. Уводне активности: Говоримо дјеци да ћемо научити правилно да пишемо велика и мала писана слова за гласове л и љ. Показујемо дјеци како изгледају та слова и доводимо их у везу са штампаним словима како би уочили сличности. Слова су написана на хамер папиру и постављамо их на видно мјесто одакле га у сваком тренутку током часа могу видјети.

DSC_0563DSC_0562

2. Показивање правилног писања писаних слова: Усмјеравамо дјечију пажњу на правилно писање писаних слова која пишемо из једног потеза, одоздо са нагласком на квржицу. Користимо њихова предзнања у писању великог писаног слова „а“ и великог и малог писаног слова „м“, гдје смо се већ сусретали са квржицом у писању. Накох показивања писања уз објашњавање које је обавезно (велико слово а пишемо тако што почињемо са полукругом одоздо према горе, благо косо, затим линију спуштамо усправно и завршавамо писање косом линијом,…) тражимо од дјеце да у своје свеске неколико пута напишу слова. Нема потребе за писањем читавих редова слова, јер тако губимо вријеме које нам је потребно за право, повезано писање. Ако дијете зна написати слово једном, сигурно ће га знати написати и други пут.

3. Повезивање научених слова у ријечима: Опет тражимо од ученика да пажљиво посматрају, јер ћу им објаснити писање научених слова у ријечима. Ријечи за писање су: лане, лист, Илија, Љиља, љето…

Ево како изгледа начин објашњавања за ријеч лане. Почињемо са писањем слова л тако што прво пишемо квржицу, идемо благо косо према горе, спуштамо се усправно до доње линије, опет идемо благо косо према горе, спуштамо се, завршавамо слово косом линијом, не подижемо руку, одмах настављамо писати слово а, тако што напишемо писано слово с, враћамо се по линији, правимо круг и завршавамо слово а, не подижемо руку, пишемо дио слова н које изгледа као цифра 1 и ту подижемо руку. Стављамо водоравну цртицу, опет подижемо руку, настављамо писати слово н и е све до краја не подижући руку.

Изгледа компликовано овако док се чита, али док се пише и посматра ово је дјеци сасвим јасно. Немојте учити дјецу да нека слова која се могу написати „у једном потезу“ као што су мало слово а или м пишу из неколико дијелова. Иако и такво  писање изгледа повезано, оно то заправо није. Само смо елементе слова калемили један на други.

Након писања ових ријечи дјеца их преписују у свеске.

4. Састављање, читање и преписивање реченица: Код правилног и повезаног писања важно је да дијете зна шта преписује, односно да ријечи и реченице које преписујемо прочитамо како не би преписивали слово по слово и на тај начин прекидали писање.

Стављамо ријечи на таблу:

DSC_0557

Заједнички састављамо речение: Облици и боје нам помажу.

DSC_0558

Читамо састављене реченице и преписујемо их у свеске. Можемо да поновимо знање о писању реченица које почињемо писати великим словом, а завршавамо одређеним знаком. У овом случају тачком. Погрешно је рећи да реченица почиње великим словом, а завршава тачком, јер не завршавамо све реченице тачком него само изјавне. Грешка из НПП се преноси и у наш рад. НПП, смије имати и стотину грешака јер је урађен накарадно, али ми не смијемо правити такве грешке. Ми смо учитељи! Ову реченицу не заврших тачком.

5. Самосталан рад на припремљеном материјалу:

DSC_0565

Повежи започете реченице са њиховим крајевима и препиши их у свеску!

а) Лептир је пао                    сесрте.

б) Олга и љиља су                писмо.

в) Илија пише                       на лист.

г) Кара има                              лопту.

6. Завршне активности: Рјешавање ребуса и домаћи задаци:

DSC_0564 DSC_0561 DSC_0560

Домаћи задатак:

DSC_0566

Advertisements

Овдје ми нешто напиши

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s