Драматизација текста
Након обраде књижевно-умјетничког текста Д. Радовића „Тужибаба“ требао сам дјеци да објасним појам драмског текста. Ништа лакше! Испричао сам све што треба, објаснио, појаснио, упоредио са другим обрађеним текстовима и на крају дефинисао. И то је то. Све у нешто више од једног часа како то стоји у нашем модернизованом НПП. Заправо све у 1, 20 наставних часова.
На папиру је све могуће! Стварност је сасвим другачија.
Осим што је за читање и анализу књижњвно-умјетничког текста потребно више од два часа, скоро исто толико, ако не и више, је потребно да дјеца у потпуности усвоје појам драматизације, ликова и драмског текста. Само упоређивање, које је неопходно, са другим текстовима и дефинисање није довољно. Потребно је одабрати неки лакши текст, заједно са дјецом га драматизовати и на крају одглумити. Тек тада ће већина ученика схватити појам драмског текста. За оне који се „укалупљавају“ у 1,20 часова довољна је и она помало неразумљива дефиниција која се налази у уџбенику. Ми смо то урадили овако.
1. Упоређивали смо драмски текст „Тужибаба“ са раније детаљно обрађеном басном „Лав и миш“,
2. Текст басне смо преобликовали у драмски текст,
3. Слиједи осмишљавање лутака и подјела улога,
Оваквим начином рада ученици имају комплетнија и квалитетнија знања. Модернизовани план који предвиђа да двадесет текстова у другом разреду обрадимо за свега двадесет и четири часа не смије да буде препрека правилном учитељском раду.
Једна мала вјежба логичког читања
Окрените главу пошто ми се не да да сада окрећем фотографију.
У сваком случају ова вјежба је лака и једноставна. Битно је да покреће дјецу на читање. На табли сам поређао ријечи које означавају предмете једне испод друге, онако како гласи и сама пјесмица. Наставке стихова сам написао на плавом папиру и „разбацао по табли“. Дјеца су читала текст на тракама након чега смо веома лако саставили пјесмицу.
Прочитали смо још једном текст, а онда сам их питао чему служи друг. Добио сам занимљиве одговоре.
Написао сам крај пјесмице:
„Друг да се с другом дружи,
Ето све нечему служи.“
Код куће ће свако да напише причу о свом другу или другарици.
Овако радим кад ми се не ради!
Колега, нека Вам се стално овако не ради, феноменални сте! 🙂
Свиђа ми сеLiked by 1 person
Хвала! 🙂
Свиђа ми сеLiked by 1 person
Dragi kolega, kao pedagog mogu samo da Vam kazem SVAKA CAST, SAMO TAKO NASTAVITE….
Свиђа ми сеСвиђа ми се
Немојте схватити погешно, али ово је боље чак и од примера кад Вам се ради! 😉
Свиђа ми сеLiked by 1 person
Хвала! 😉
Свиђа ми сеСвиђа ми се