Овако радим кад ми се не ради


Драматизација текста

Након обраде књижевно-умјетничког текста Д. Радовића „Тужибаба“ требао сам дјеци да објасним појам драмског текста. Ништа лакше! Испричао сам све што треба, објаснио, појаснио, упоредио са другим обрађеним текстовима и на крају дефинисао. И то је то. Све у нешто више од једног часа како то стоји у нашем модернизованом НПП. Заправо све у 1, 20 наставних часова.

На папиру је све могуће! Стварност је сасвим другачија.

Осим што је за читање и анализу књижњвно-умјетничког текста потребно више од два часа, скоро исто толико, ако не и више, је потребно да дјеца у потпуности усвоје појам драматизације, ликова и драмског текста. Само упоређивање, које је неопходно, са другим текстовима и дефинисање није довољно. Потребно је одабрати неки лакши текст, заједно са дјецом га драматизовати и на крају одглумити. Тек тада ће већина ученика схватити појам драмског текста. За оне који се „укалупљавају“ у 1,20 часова довољна је и она помало неразумљива дефиниција која се налази у уџбенику. Ми смо то урадили овако.

1. Упоређивали смо драмски текст „Тужибаба“ са раније детаљно обрађеном басном „Лав и миш“,

2. Текст басне смо преобликовали у драмски текст,

3. Слиједи осмишљавање лутака и подјела улога,

4. Драмско извођење текста.
DSC_0477

Оваквим начином рада ученици имају комплетнија и квалитетнија знања. Модернизовани план који предвиђа да двадесет текстова у другом разреду обрадимо за свега двадесет и четири часа не смије да буде препрека правилном учитељском раду.

Једна мала вјежба логичког читања

Окрените главу пошто ми се не да да сада окрећем фотографију.

DSC_0489

У сваком случају ова вјежба је лака и једноставна. Битно је да покреће дјецу на читање. На табли сам поређао ријечи које означавају предмете једне испод друге, онако како гласи и сама пјесмица. Наставке стихова сам написао на плавом папиру и „разбацао по табли“. Дјеца су читала текст на тракама након чега смо веома лако саставили пјесмицу.

Прочитали смо још једном текст, а онда сам их питао чему служи друг. Добио сам занимљиве одговоре.

Написао сам крај пјесмице:

„Друг да се с другом дружи,

Ето све нечему служи.“

Код куће ће свако да напише причу о свом другу или другарици.

Овако радим кад ми се не ради!

Advertisements

5 comments on “Овако радим кад ми се не ради

Овдје ми нешто напиши

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s