Очекивани исходи за други разред


ОЧЕКИВАНИ ИСХОДИ ЗА СРПСКИ ЈЕЗИК
РАЗРЕД: КОЈИ ГОД – Може, рецимо, за наш други

Ученик треба да:

• је језички културан. Ученик који „плази“ језик више од једног cm је језички некултуран;

• економично користи скраћенице као што су: јбт, ок, омг, и т сл;

• је способан за самоедукацију, самоевалуацију, самокултивизацију, самомајмунизацију и самозаглупизацију;

• зна правилно да изговара глас „а“, глас „беееее“, глас „жњ“, глас „шљ“, глас „шћ“ дубл глас „иааа, иааа“ и остале гласове и то правилно и повезано у ријечима и, наравно, реченицама;

• правилно и повезано пише сва наша слова (колико год да их има) и то слијева на десно, с десна на лијево, а напреднији ученици могу да их пишу одозго ка доље и „од доље“ до горе у ријечима и, наравно, реченицама;

• препричава оно што се не може препричати;

• сричући „прочита“ и разумије прочитани текст у што краћем временском периоду. Пожељне су вјежбе изражајног срицања за потпунији развој логике читања;

• главу држи 30 cm од текста који чита без обзира на висину школске клупе и столице. По потреби зна да користи цигле као подметаче и успјешно се окреће тако да му је извор свјетлости увијек с лијеве стране. Посебно важи за ученике који су смјештени у „П“ или некој другој формацији;

• се одлично сналази у свим животним ситуацијама. Успјешно чита наслове и поднаслове у новинама и називе фирми чак и онда када су написани латиничним писмом;

• успјешно пише најфреквентније ријечи као што су: и, ја, ко, аааааа, ој, јеботе (да опростите дугоузлазни нагласак иде на е!) итд;

• растави реченицу на гласове и слогове. За растављање користити методички комплет за растављање. Након растављања пожељно би било све то поново вратити на мјесто, односно саставити;

• напише потпуну реченицу једноставне структуре, нпр. „Ја пишем.“ као и све називе школе коју похађа. У случају да школа има више од тридесет различитих имена треба знати написати само она најфреквентнија имена;

• зна да је Иво Андрић био зидар који је саградио највећи мост на Дрини, али му то нису платили. Измислио је саобраћајне знакове које је поставио покрај пута;

• зна да је Вук Караџић користио штаку од најквалитетнијег буковог дрвета;

• зна како кокице нису пожељне приликом гледања позоришних представа. Пожељнија је свињетина, а они напреднији ученици ће да грицкају јагњетину, наравно без лука;

• је Десанка Максимовић била јако позната пјесникиња која је сав новац потрошила на шешире;

Немам више инспирације. Наставите сами!

Advertisements

2 comments on “Очекивани исходи за други разред

Овдје ми нешто напиши

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s