ДИДАКТИЧКО-МЕТОДИЧКА УПУТСТВА ЗА РЕАЛИЗАЦИЈУ МОДЕРНИЗОВАНОГ НПП У РС С МОЈЕ ТАЧКЕ ГЛЕДИШТА


НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ: СРПСКИ ЈЕЗИК
РАЗРЕД II

Приликом ходања кроз учионицу правити уједначене кораке дужине 30-35 cm пазећи да стајете на средину плочица. Неправилно је стајати на рубове тј. фуге као и кретати се у близини извора свјетлости;

Бирати одјећу која најмање шушти како не бисте својим кретањем реметили дјечију концентрацију;

Током наставе ученике окретати тако да им свјетлост долази с лијеве стране под правим углом. Пратити кретање сунца током године и свако јутро помијерати клупе за један степен. Добро наставно средство је и живи сунцокрет засађен испод прозора ваше учионице;

Редовно мијењати прегореле сијалице. Најбоље би било све изворе свјетлости замијенити неонским лампама које треба скинути са стропа и поставити на „лијеви зид“;

Пазити да дјеца држе очи од текста на удаљености од око 30 cm, без обзира на то што су слова у Почетници ситна и без потребног размака међу редовима. Пошто дјеца имају потребу да приближе очи тексту, посебно када су слова ситна, у ту сврху користити фиксатор за главу;

Пошто ученике другог разреда требамо научити да правилно изговарају гласове најпожељније је да то урадите личним примјером. За глас „а“ отворите широко уста……..па добро не морате баш сада да отварате уста – за то ћете имати чак петнаест часова.

У процесу учења читања, поред уџбеника користи садржаје из животних ситуација: читање натписа, назива фирми, обавјештења, имена улица… Редовно изводити дјецу у шетњу кроз насеље, водити их од фирме до фирме, од улице до улице и читати натписе. У случају да у насељу нема ових натписа учитељи ће исте написати на картону и окачити их на дрвеће, ограде, електричне стубове и сл. Натписе мијењати свакодневно по могућности прије наставе. За ходање и постављање натписа користити удобне ципеле и мердевине. Помоћ око постављања натписа потражити од мјештана и родитеља (Сарадња са родитељима);

Водити рачуна да писана слова пишете од пoчетка до краја. Не препоручује се да слова пишете од краја до почетка. Исто тако је и пожељно писати ријечи и реченице од почетка до краја, а никако обрнуто. Користити само типичне примјере;

Приликом сачињавања записа на табли бити што економичнији како бисте од самог почетка навикавали ученике да у култури изражавања буду економични;

Учити дјецу да свака реченица почиње великим словом, а завршава тачком. Избјегавати реченице које се завршавају упитником или узвичником, јер се те реченице завршавају знaковима који, иначе, не стоје на крају реченицa;

Када дјецу научите да правилно изговарају гласове, пишу реченице од почетка до краја по утврђеном редослиједу и када престану да „мрмљају“ онда ћете лако и без проблема обрадити двадесет књижевних текстова за скоро исто толико часова.

На часовима књижевности није пожељно користити усмјерени раговор. Књижевност не усмјеравати нигдје, дакле спонтано и опуштено;

У правописним вјежбама користити примјере из окружења. Ако у разреду немате дјевојчицу која се зове Марија или ако се макар све дјечије маме не зову тако, онда није пожељно да користите ово име у реченицама. У случају да вам дијете каже да је прошлог викенда било на Козари, а остала дјеца нису била у истој ситуацији потребно је да коригујете дијете и реченицу оријентишете ситуационо. На примјер, ако сте у Требињу кажите дјетету да је правилније да каже како је прошлог викенда посјетио Леотар;

За сваку говорну вјежбу имате само три часа зато не препоручујемо прављење заједничких уопштених или детаљних питања за препричавање, нити је пожељна детаљна анализа низа слика или једне слике са заједничким планом, јер за то вам је потребно више часова од предвиђеног. Дакле само ситуационо! (Кореалција у складу са ситуацијом);

Не заборавите да подсјетите дјецу да редовно прочитају свих шест лектира. За лектиру не одабирати сва дјела, него само она у којима се све реченице завршавају тачком.

Advertisements

8 comments on “ДИДАКТИЧКО-МЕТОДИЧКА УПУТСТВА ЗА РЕАЛИЗАЦИЈУ МОДЕРНИЗОВАНОГ НПП У РС С МОЈЕ ТАЧКЕ ГЛЕДИШТА

Овдје ми нешто напиши

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s