ЂАЦИ


Душко Радовић „ШКОЛОВАЊЕ ШКОЛЕ“ часопис „Учитељ“

ЂАЦИ

Стари, пензионисани професор седи испред телевизора и прати програм. Обесхрабрен је оним што види. Његови најгори ђаци воде Дневник или Квиз, добијају угледна друштвена признања као истакнути научници или уметници, постају прваци земље, Европе и света у боксу, кошарци или рукомету, најлепше певају, најдаље скачу, најбоље глуме. Неки су амбасадори, други успешно воде највеће привредне организације.

То је тријумф најгорих ђака. Најгори тријумфују, а најбољих нема. Најбољи не знају оно што нису учили, а најгори само то знају. Позајмили смо ову јетку, убедљиву слику, као још један аргуменат против овакве школе.

Оваква школа је још увек једино званично и мериторно место где се са десет или четрнаест оцена вреднују млади људи. Све друго што знају и воле, а није предвиђено ни обухваћено школским програмом, неће се појавити ни у сведочанству, тој првој злокобној „карактеристици“.

Наша школа још увек није тако смишљена и организована да максимално широко региструје и вреднује све оно што неко уме и може. У правој, доброј школи не би смело остати нерегистровано и неоцењено ништа иза чега стоје љубав, рад, знање и успеси.

Да ли би један одличан млади гитариста или бубњар за уложен труд и показано знање и успехе, могао добити прелазну оцену и у школи? Зар један добар и вешт млади домаћин на селу не заслужује да му у сведочанству буду регистровани и тај рад и успеси? Може ли се младићу или девојци, који су, уз школу, овладали неким занатом или вештином, и то забележити као предмет? Иза најбољег, кошаркаша, фудбалера, шахисте, такође стоје таленат, рад и успеси. Зашто их школа не региструје? Зашто то једино сведочанство вредности, марљивости и успеха није свестраније и комплетније?

Живот, знамо, има више предмета него школа. Они који су марљиво и послушно савладали школску, често се тешко сналазе пред животном грађом. И обрнуто: школски понављачи и падавичари тек у правим животним дисциплинама показују колико вреде. према томе, тријумф најгорих ђака је непрелазна оцена за овакву школу.

Душко РАДОВИЋ

Поправљачима НПП У Републици Српској добро би помогао ВЕЛИКИ Душко Радовић. Треба га послушати. Ових дана пуно читам његова дјела о школи и изненађује ме колико је у праву. Свака реченица је апсолутно тачна и још увијек актуелна. Нама не требају реформе са запада, ни са истока. Послушајмо само шта каже Душко Радовић, размислимо о свему, примијенимо то и имаћемо најбољу школу на свијету.

Advertisements

One comment on “ЂАЦИ

  1. Повратни пинг: Место где реформе крећу | Био-блог

Овдје ми нешто напиши

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s