Програм смањења одласка ученика у тоалет изражен минутима


 

У посљедње вријеме све је више директора и наставника који нас обавјештавају да дјеца скоро свакодневно, и то у вријеме наставе, одлазе у тоалет, и на тај начин често изостају са главних дијелова  часова. Постаје веома озбиљно јер у питању су минути и сати веома битног наставног процеса. Ученици тим својим непромишљеним понашањем губе драгоцјено вријеме и пропуштају веома битне наставне активности: диктирање, наставниково читање садржаја из уџбеника, преписивање подебљаних текстова иза лекција, учење дефиниција напамет и сл.

Наставници су просто немоћни са овом појавом која је добила све знакове епидемије. Обзиром да се школе не могу изборити са овим (али и са многим другим) проблемима, овим Програмом смо осмислили један веома успјешан алгоритам који је провјерен у нашим многим школама и који се већ показао веома успјешним.

Наша интердисциплинарна истраживања показала су да је просјечно вријеме боравка у тоалету наших ученика 30 минута у току дана, а код средњошколаца чак 46 минута. Наш циљ је смањити тај боравак на највише 30 секунди и мање.

У овом економски веома исплативом програму временом бисмо укинули све ученичке и наставничке тоалете и тиме смањили рачуне за воду који предстаљају више од 15% одобреног буџета школе. Школе ће се снабдијевати водом из једне славине са „танким цуром“ и то само за потребе сликања акварел техником. Прање прибора обављати код куће.

Мјере које родитељи морају да предузму:

–       Забранити дјеци свако уношење течности два сата прије поласка у школу,

–       Дјеци која похађају наставу у првој смјени не давати доручак,

–       Дјеца која похађају наставу у другој смјени морају рано да доручкују како би прије поласка на наставу успјешно обавила одређене физиолошке потребе код куће. Воду пуштајте по жељи!

–       Не давати дјеци џепарац за храну и пиће,

–       У случају прекомјерне употребе тоалета против родитеља поднијети кривичну пријаву, а против наставника који није утицао на родитеље покренути дисциплински поступак.

Мјере које наставници морају да предузму:

–       Свако узимање хране и течности за вријеме наставе дјеци и наставницима строго је забрањено,

–       За вријеме великих врућина ученици могу да користе само влажне марамице за освјежавање и боравак у хладу,

–       Пратити ученике како не би дошла у искушење да циједе или жваћу влажне марамице,

–       На самом почетку програма (док још тоалети буду у функцији) наставници ће, на посебно припремљеном обрасцу, биљежити вријеме одласка , вријеме доласка и укупно вријеме боравка ученика у тоалету,

–       На другом обрасцу наставник је обавезан да убиљежи и то да ли је ученик за собом повукао воду и да ли је опрао руке, одн. колико времена је држао славину отвореном (у секундама) и на који „степен цурења“ је подесио славину,

–       Податке сумирати свакодневно, затим на крају сваке радне недјеље, мјесечно, двомјесечно, тромјесечно, након четвртог, петог,.. мјесеца, на крају првог полугодишта и на крају школске године. Осим времена проведеног у тоалету податке разврставати и по сљедећим категоријама за сваки разред: категорија висине, пола, дужине и боја косе, тежина пернице и др., како би се утврдило који параметри највише утичу на одлазак у тоалет,

–       Обавеза наставника је да свакодневно обавјештавају родитеље дјеце која су током дана била у тоалету. У почетку СМС-ом, брзом поштом или лично, а касније новим информатичким порталом „еГЛУПИС“ који ће бити у функцији од почетка наредне године,

–       Све сумиране и обрађене податке редовно слати нама како бисмо предузели даље мјере и активности.

–       Овај програм је већ у самој изради дао изузетне резултате, тако да ће, сигурно знамо, бити више него успјешан.

Мјере које стручне службе морају да предузму:

–       Одредити наставника који ће контролисати све остале наставнике с циљем да се утврди да ли има наставника који се не придржавају ових мјера. Наставник „контролор“ ће податке уносити у посебну чек листу знаковима „+“ за „Наставник се у потпуности придржава мјера из Програма“; „+-„ „Наставник се дјелимично придржава мјера из Програма и „-„  „За наставник се не придржава мјера из Програма“,

–       Одабрани наставник мора да буде подобан,

–       Управа мора осмислити институт казни за наставнике који се не придржавају мјера из Програма,

–       Стручна служба ће све добијене податке свакодневно уностити у „Књигу за одлазак у тоалет“ ( на папиру и електронски).

–       Обезбиједити да наставници својим примјером утичу на дјецу, јер када дјеца буду видјела да наставници не иду у тоалет вјероватно ће да помисле како ови немају никаквих физиолошких потреба па ће тако и дјеца добити већу мотивацију да истрају.

Осим овог Програма у поступку израде су и сљедећи програми:

–       Програм за смањење броја окретања главе лијево, десно и назад са мјерама увођења фиксатора за главу како би дјечији поглед био стално усмјерен у правцу табле. Разматрамо и могућност аутоматизације овог система како би наставник помоћу даљинског управљача окретао дјечије главе у жељеном правцу.

–       Програм за смањење трчања по школским ходницима и учионицама због опасности по дјечије здравље. Програм обухвата везање ногу ланцима или везање само једне ноге ланцом са куглом. Овај Програм ће за себе разрадити свака школа тако да саме могу да одлуче која варијанта им више одговара.

–       Програм за смањење оптерећености разним теретима: тешким јакнама, капутима, патикама и сл. гдје ћемо предложити да родитељи за своју дјецу купују најтања одијела и обућу са танким и лаким ђоновима. Програм предвиђа увођење јединствених јакни са флуоресцентним тракама на леђима, грудима и рукавима.

 

Advertisements

6 comments on “Програм смањења одласка ученика у тоалет изражен минутима

  1. Надам се да ово неће прочитати неко од надлежних. Ако би којим случајем прочитали, плашим се да би неко дошао на идеју да ово и стварно реализује. Ко ће да води још и овакве евиденције?! Мада, ако нам укину право на сопствену породицу, биолошку децу и приватан живот, моћи ћемо ми и то да постигнемо 😉

    Liked by 1 person

  2. Драга моја учитељице Марија, нема тога што ми не можемо да постигнемо и какву све евиденцију да не водимо. Ми смо створени за све! 😉
    Не плашим се да ће ово неко од надлежних да прочита. Предугачак је овај чланак за њих! 🙂

    Свиђа ми се

  3. Поштовани колега,сасвим случајно сам вечерас отворила твој чланак о програму смањења одласка у тоалет, смејала сам се до суза. Ова иронија или чак сарказам је пун погодак у вези са темом куда иде просвета…Хвала за бритак хумор. Одушевиле су ме и Радовићеве речи.Ценила сам га од вајкада ,али сад још више. Из које књиге су цитати?
    Срдачан поздрав из Санада ( север Баната) од учитељице Иване

    Свиђа ми се

    • Поштована,
      Хвала Вам на похвалама!
      Тако мени дође неко лудило па се распишем! Драго ми је да Вам се свидио чланак!
      Чланке Д. Радовића сам пронашао у часопису „Учитељ“

      Свиђа ми се

  4. Свака част на чланку и идеји! У први мах сам помислила да је истина, али хвала Богу није. Мада, ко зна шта ће нас све снаћи кад не умемо да се супротставимо… Свако добро свим учитељима!

    Свиђа ми се

Овдје ми нешто напиши

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s