Реченица


То је мисао или осјећање. Исказујемо их ријечима. Мора бити потпуна и јасна. 🙂

ОПШТИ ПОДАЦИ

 

НАЗИВ ШКОЛЕ: Основна школа „Десанка Максимовић“
МЈЕСТО: Трн – Лакташи
РАЗРЕД И ОДЈЕЉЕЊЕ: IV4
ПРЕДАВАЧ: Жарко Аничић
   
   

 

ДИДАКТИЧКО – МЕТОДИЧКИ ПОДАЦИ

 

НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ: Српски језик
НАСТАВНО ПОДРУЧЈЕ: Језик
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: Ријечи и реченице – Реченица као мисао и осјећање
ТИП ЧАСА: Понављање градива
ВРСТА НАСТАВЕ: Класична настава
ОБЛИЦИ РАДА: Фронтални облик рада у комбинацији са радом у пару – тандему
НАСТАВНЕ МЕТОДЕ: Метода рада на тексту,

Метода писаних радова,

Метода усмјереног разговора,

   
   

 

ЦИЉ

ОРИЈЕНТАЦИОНА ДИНАМИКА ЧАСА

 

  1. Уводне активности,
  2. Понављање садржаја из претходних разреда,
  3. Реченица као мисао и као осјећање, проширивање знања о реченици,
  4. Увјежбавање и утврђивање стечених граматичких знања о језику кроз адекватне текстуалне проблеме.

 

СТРУКТУРА ЧАСА И ТОК РАДА

 

  1. 1.    Уводне активности:
 
 

ЧОВЈЕК СЕ УЧИ ДОК ЈЕ ЖИВ!

 

Можете ли да се сјетите шта смо све научили из нашег језика у првом, другом и трећем разреду? Доста смо научили, али сте вјероватно понешто од тога и заборавили. Ако сте нешто и заборавили није страшно.Човјек стално учи и заборавља. Али, да би то још боље знали, да би још боље научио ,човјек и обнавља оно што је учио. Стара пословица гласи:

 

ПОНАВЉАЊЕ ЈЕ МАЈКА ЗНАЊА!!!

 

 

  1. 2.    Понављање граматичко-правописних садржаја из претходних разреда:
 

ПЛАН ЗАПИСА НА ТАБЛИ

Прије него што кренемо са радом, послушајте једну веома лијепу пјесмицу!

Пјесмица говори о српском језику.

Шта знамо о српском језику?

 

Идемо да размишљамо!

 

Чиме се ми то изражавамо у српском језику?

Шта користимо да бисмо некоме пренијели (саопштили) поруку?

На који начин можемо некоме саопштити неку поруку?

 

РЕЧЕНИЦА

 

Идемо да се присјетимо свега што смо научили о реченицама!

Дјеца износе своја знања, а ја их у виду мапе ума пишем на табли.

 

ЗНАЧЕЊЕ:

  • изјава,
  • питање,
  • осјећање,
  • заповијест,

 

 

 

Изјавне (.)

 

 

 

РЕЧЕНИЦА

ОБЛИК:

  • потврдни,
  • одрични.

Упитне (?)

 

 

Узвичне (!)

 

 

                                        Заповиједне (!)

  1. 3.    Реченица као мисао и као осјећање, проширивање знања о реченици,
 

ПЛАН ЗАПИСА НА ТАБЛИ

Гдје се стварају реченице?

Настају у нашим мислима. То је МИСАО!

Гдје се свака реченица роди прије него што је изговоримо или напишемо?

 

ТО СУ НАШЕ МИСЛИ!

 

Па ко би нам могао рећи шта је реченица?

 

Али ми понекад можемо да будемо и срећни и весели, тужни, љути, мрзовољни… О чему ја овдје причам?

 

РИЈЕЧ ЈЕ О НАШИМ ОСЈЕЋАЊИМА које покрећу наше мисли.

 

Чиме исказујемо реченице, одн. (наше мисли и осјећања)?

 

Погледајмо сада пажљиво нашу мапу ума и покушајмо заједно да одредимо (дефинишемо) реченицу!

 

Шта је реченица?

 

Напишимо то у наше свеске!

 

 

 

 

 

РЕЧЕНИЦА

Реченица је мисао или осјећање исказано ријечима.

Исказујемо их ријечима.

Различита осјећања покрећу наше МИСЛИ!

 

 

Овдје ми нешто напиши

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s